Był rok 2007 i Skoda rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Fabii oznaczonego jako druga generacja. Dla wielu, tak jak dla mnie, było to rozczarowanie pod względem wyglądu, ale czy mogło przewyższyć pierwszą generację?
Jak wspomniałem wyżej, Skoda Fabia 2 to samochód, który ma kilka mankamentów urody, ale skierowany jest do szerokiego grona użytkowników. Dostępna jest w wersji kombi lub hatchback. Dzięki temu posłuży zarówno emerytom, początkującym kierowcom, kobietom, jak i rodzinom z dwójką dzieci.
Dlaczego warto kupić Fabię 2?
Na wstępie, choć moje lekkie uprzedzenie do Fabii 2 jest nieco zauważalne, muszę przyznać, że nie jest to zły samochód. Zaletą jej zakupu może być po prostu dość dobra przystępność cenowa, tanie koszty serwisowania, pewne zaplecze serwisowe, pewna uniwersalność i popularność rodzimej marki. Kolejną zaletą będzie reprezentacja części karoseryjnych ze złomowisk (czego nie należy odbierać źle, wręcz przeciwnie, widziałbym to tutaj jako zaletę), gdzie za kilka złotych możemy znaleźć wiele skarbów.
Większość aut jest właśnie w wersji kombi, co ma sens. Fabia to idealny samochód z punktu A do punktu B. Jeśli wybierzemy dobrą motoryzację, nie będzie też dużo kosztować na obowiązkowym ubezpieczeniu OC.
Cennik
Zapewne zastanawiacie się, ile kosztuje Fabia 2, a to dość istotny temat. Ceny Fabii 2 zaczynają się od około 5 000 zł i sięgają nawet 40 000 zł, gdzie znajdziemy wersję RS. Przedział cenowy i oferta jest naprawdę bardzo szeroka i to od nas zależy na jaki przedział cenowy się zgodzimy i ile będziemy chcieli lub mogli zapłacić. Osobiście oscylowałbym w okolicach 8-10 tysięcy złotych za ten samochód, przynajmniej jeśli chodzi o pierwsze lata produkcji, a jeśli szukałbym naprawdę ładnego egzemplarza to celowałbym w cenę w okolicach 13-17 tysięcy złotych.
Dziś przyjrzymy się bardzo interesującemu samochodowi używanemu, który często jest niepotrzebnie potępiany lub pomijany. Jest to jednak bardzo solidny i zabawny samochód, który często...