
Jego poprzednik przecierał szlaki dla crossoverów w miejskiej dżungli. Druga generacja popularnego Nissana Qashqai poprawiła jakość materiałów, design i zaoferowała lepsze jednostki napędowe.
Crossover, o wewnętrznej nazwie kodowej J11, był produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii i oferował nieco większą praktyczność w porównaniu z konwencjonalnym hatchbackiem Pulsar, a w szczególności znacznie lepsze możliwości terenowe. Autor tego artykułu ma dwuletnie praktyczne doświadczenie z tym modelem. Co mogę o nim powiedzieć? Kupiłbym go ponownie.
Przede wszystkim do miasta
Zbudowany na platformie CMF-C, Qashqai jest przede wszystkim przeznaczony nie do jazdy w terenie, ale w ruchu miejskim. Mimo to w ofercie znalazła się również wersja 4×4, ale większość sprzedanych egzemplarzy musiała zadowolić się napędem na przednie koła. Wyższe podwozie z prześwitem 18 cm pozwala na łatwe parkowanie przy wysokich krawężnikach lub pokonywanie wybojów i zapadniętych studzienek kanalizacyjnych.
Elegancka stylistyka
Wygląd zewnętrzny jest świeży, dynamiczny i nie zawstydzi Cię przed supermarketem. Czarny plastik pokrywa dolną część drzwi i nadkola, co jest rozwiązaniem łatwym w utrzymaniu i naprawie. Reflektory przednie i tylne mają swój charakterystyczny wygląd, a światła do jazdy dziennej zmieniły się po liftingu. Panoramiczny szyberdach dodaje ekskluzywności w wyższych wersjach wyposażenia, ale niestety jest tylko stały. Można go wyposażyć w elektrycznie sterowaną roletę.
Przytulne wnętrze
Wnętrze to zupełnie inny świat niż w poprzedniku. Kabina ma dobrze wyprofilowane przednie fotele, dużo miękkich w dotyku materiałów na desce rozdzielczej, nowocześnie wyglądający zestaw wskaźników, a także system multimedialny NissanConnect. Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca, ale z tyłu jest nieco gorzej, ale dwie dorosłe osoby normalnego wzrostu mogą usiąść całkiem wygodnie. Osoby o wzroście powyżej 180 cm nie będą już czuły się w pełni komfortowo. Przestrzeń nad głową jest również ograniczona przez panoramiczny szyberdach w niektórych wersjach.
Bagażnik jest w sam raz
Bagażnik ma pojemność 410 litrów i podwójne dno, którego konstrukcja pozwala również na podzielenie podłogi na dwie części. Jeśli podłoga pośrednia nie jest używana, na podłodze powstaje nieprzyjemny stopień. Po złożeniu tylnej kanapy Qashqai może pomieścić 1 585 litrów.